מה כתבת עבור הוצאה לאור?

אתה יושב וחושב על מה לכתוב. אתה רוצה להוציא מידך רב מכר. השאלה היא האם מה שכתבת עשוי לעניין מישהו? ואם כן, האם הוצאה לאור תראה כי גלגלת לידיה ביצת זהב שממנה עשויים כולם להפיק רווחים רבים: תרבותיים ומסחריים. ובכן, כולם רוצים להגיע אל קהלים רבים, אבל כדי לעשות זאת צריך לחשוב היטב מה נושא שמעניין כיום את הציבור הישראלי ולכתוב זאת מנקודת מבט שונה לחלוטין או לכתוב ספר חכם, ספר מסוג אחר, מעין יצירת פרדיגמה חדשה שעליה יושתת תוכן חדש שיביא לידי שינוי מהותי בחייהם של הקוראים.

אך תקלו ראש בכך. מדובר בהחלטה חשובה שבעקבותיה אתם עשויים להשקיע זמן רב בנושא כתיבה שעלול בתנאים מסוימים לא להיות רלוונטי לקהל הקוראים. לכן מי שמתלבט, ראוי להביא את העניין לפתחם של קרובי משפחת הכותב, מכריו, חבריו, עמיתיו ואפילו יועץ חיצוני, מומחה בכתיבה או בסופר בעל ניסיון שישפוך אור על נושאי כתיבה חדשים, מקוריים ומעניינים.

כן, אל לנו להתבייש לפנות לייעוץ מקצועי, כזה שיתרום רבות לעולמו הפנימי של הכותב. לעתים לאחר תהליך ייעוץ קצר יקבל הכותב העתידי רעיונות חדשים שעל אודותיהם לא חשב כלל וכרגע מצית את דמיונו.

כך תהליך הזה בהחלט עשוי להביא להישגים בטווח הארוך הן עבור הכותב והן עבור הוצאה לאור. ולכן ההחלטה על מה לכתוב היא ההחלטה החשובה ביותר בתהליך הכתיבה של הספר. מובן מאליו שבמהלך כתיבת הספר יידרש הכותב לקבל החלטות שונות, כגון פרקי הספר, דמויות, עלילה ועוד, אבל אלו יהיו נגזרת מהנושא המרכזי.

אכן, אם אתם רואים כי בתחילת הכתיבה משהו לא מסתדר, אפשר ורצוי להחליף נושא ולחשוב על רעיון תחליפי, כזה שתוכלו להתחבר אליו ולהפיק ממנו את המירב. אין זה דבר של מה בכך. לעתים נחליף נושא אחד או שניים, הכול תלוי בכותב עצמו וברמת העניין שלו כלפי הנושא הנבחר.

אכן, לעתים עובר זמן מה עד אשר הכותב מרגיש בטוח מספיק כדי להמשיך לכתוב על הנושא הנבחר, שילווה אותו מספר חודשים ולעתים מספר שנים. כן, זהו אופיו של תהליך הכתיבה ושלבחירת הנושא. אסור לנו לשכוח, הנושא חייב לעניין את קהל הקוראים. אנו צריכים לחשוב על עצמו ועל גם על אחרים ולבצע סימביוזה בין התעניינותנו בנושא מסוים ובין התעניינותם של אחרים. כך נגיע להחלטה מושכלת באשר לרעיון הכתיבה הטוב ביותר שיתרום רבות הן לכותב הספר והן לקהל הקוראים.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
דילוג לתוכן