יחסי ציבור

ספרים איכותיים ומעניינים מצליחים את עיני הקוראים ומבקרי הספרות. לא לכל ספר נדרש יחסי ציבור. יש שיגידו כי ספר טוב אינו צריך כלל התנעה של יחסי ציבור; הוא כבר יתגלגל מפה לאוזן, מכתבה בעיתון לדיווח ברדיו ולכתבת שער באחד המגזינים המובילים.

עם זאת איננו טומנים את ידנו בצלחת. אנו מאמינים בהתנעה, בהצתה של דעת הקהל, בחשיפה מלאה לקהל הקוראים הפוטנציאלי, בשיחה ובמידע על אודות הספר המדובר, ברעיון שעומד מאחורי הקלעים של כתיבתו. סופר חדש או ותיק מקבל חשיפה אופטימלית בערוצי המדיה השונים, בעיתונות הכתובה ובכל מקום שבו ניתן להפיץ את הבשורה.

בשנים האחרונות הסופרים שלנו קיבלו במה בכל מקום אפשרי: סיגל פישביין התראיינה באולפן YNET בעקבות צאתו לאור של ספרה "יום חדש"; סיון לוי זכתה לפרסום ולראיון מקיף על אודות ספר הילדים שכתבה "הארנב עם חד הקרן מזהב" גם הוא באתר Ynet; טלי שטיין כיכבה בעיתון "ידיעות אחרונות" עם ספרה הנהדר והמפתיע "המרוץ לטבעת" ולי טרכטמן זכתה אפילו לקבל ערך בווקיפדיה על ספרה "עץ המוצצים". והדוגמאות הן רבות.

כל ספר שרואה אור בהוצאת הדובדבן עטוף באהבה; מקבל טיפול מסור, מלווה לכל אורך תהליך הפצה במיזמים שיווקיים שונים, מקבל את הכבוד המגיע לו. והסופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת יחסי הציבור. הוא מתראיין, מספר, כותב וחושף מה הניע אותו לכתוב. גם לסופר מגיעה חשיפה ההולמת את כישרונו ואת שאפתנותו להביא את בשורתו לעולם.

יחסי הציבור נעשים ב: אתרי העיתונים הגדולים, מגזינים שבועיים וחודשיים, מקומונים, אתרי נישה מתמחים, אזורי תוכן גולשים ורשתות חברתיות.

מה ניתן להשיג על ידי יחסי ציבור? העלאת מודעות לספר החדש, חשיפה והנעה לפעולה (הגדלת מכירות), יצירת שיח ציבורי רחב על אודות הספר, בניית מערכת יחסים עם הציבור וקהל היעד.

הוצאה לאור מתכננת את תכנית יחסי הציבור הכוללת: מטרות הפעילות, קהל היעד, מסרים תקשורתיים, האם רצוי לשלב ריאיון, זוויות נוספות לתמיכה ולהרחבה ודיון בשאלה מהו הסיפור התקשורתי

הסיפור של איציק הליצן - "ילד אוהב עם נקודה שבלב"

איציק הליצן מקריא קטע מתוך הספר "ילד אוהב עם נקודה שבלב" מאת אורית גבאי שמתארחת באולפן.

כתבה על ספרו של אור יזרעאלי "עזה כמוות אהבה" באתר סרוגים

דילוג לתוכן